یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندارن

حوزه/مدیر مدرسه علمیه الزهراء(س) کلاردشت گفت: ائمۀ هدی(ع) آموزه‌های حیات‌بخش فراوانی ارائه داده‌اند که اگر ما به فهم آن‌ها نایل شویم نیکبخت‌ترین مردم در دنیا و نزدیک‌ترین آن‌ها به خشنودی خداوند در آخرت خواهیم بود.

زهرا بحرکاظمی، مدیر مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) کلاردشت، در گفتگو با خبرنگار حوزه به مناسبت ولادت امام حسن عسکری(علیه السلام) اظهار کرد: امام حسن عسکری(علیه السلام) در سال 232 در مدینه متولد شدند، مشهورترین القاب ایشان زکی و عسکری است که عسکری، به سبب محصور و زیر نظر بودن ایشان در سامرا در محلی که پادگان نظامی بود، می‌باشد.

مدیر مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) کلاردشت گفت: امام حسن عسکری(علیه السلام) در زمانی می‌زیستند که حکومت عباسی بسیار تضعیف شده و این باعث می‌شد تا حکومت به ایشان بعنوان یک رقیب بنگرد و ایشان را مورد ظلم و ستم قرار دهد؛ اصولا هر وقت حکومت وقت تضعیف می‌شد به ائمه ظنین شده و با ایشان رفتار بسیار خشن و بدی داشت .

وی افزود: رهبران الهی چون انبیا و امامان، در تمام عمر زندگی مصون از خطا و معصوم از گناه و لغزش اند؛ این ویژگی در عبادت آنان است؛ یک لحظه از عمر خویش را از توحید و یکتاپرستی غفلت ننمودند و همواره پاک و منزه از هر آلودگی زیستند؛ شب و روز آنان به عبادت و پرستش الهی سپری شد.

خانم بحرکاظمی خاطر نشان کرد: یک نمونه از گواهی و شاهدان عینی در مورد عبودیت امام حسن عسکری(علیه السلام) بسنده است که خشن‌ترین افراد را برای مراقبت حضرت گماشتند؛ اما عبادت حضرت، روزه‌داری در روز و شب زنده‌داری در شب، زندان‌بان خشن را آن‌گونه متاثر ساخت که آنان نیز به این فضایل روی آوردند، آنان نیز نمازگزار شدند تا آن حد که از سخت‌گیری بر حضرت دست برداشتند و مورد انتقاد حاکمان پست عباسی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: امام حسن عسکری(علیه السلام) با وجود تمامی محدودیت‌ها و کنترل‌هایی که از طرف دستگاه خلافت اعمال می‌شد، یک سلسله فعالیت‌های سری سیاسی را رهبری می‌کردند که با گزینش شیوه‌های ظریف، این فعالیت‌ها از چشم بیدار و مراقب جاسوسان دربار پنهان می‌ماند.

خانم بحرکاظمی تصریح کرد: بهترین درس‌ها همان است که انسان از آن‌ها در زندگانی خویش بهره بر می‌دارد، ائمۀ هدی (علیهم السلام) آموزش‌های زندگی بخش فراوانی ارائه داده‌اند که اگر ما به فهم آنها نایل شویم نیکبخت‌ترین مردم در دنیا و نزدیک‌ترین آن‌ها به خشنودی خداوند در آخرت خواهیم بود که یکی از آن‌ها الگوپذیری از سبک زندگی امام حسن عسکری(علیه السلام) می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha